Based on the popular anime series, follow the adventures of Yoh Asakura, junior high school student and Shaman! Yoh's mystical shamanic powers allow him to communicate and join forces with ghosts, and the high school student has bonded with a 600-year old samurai warrior. Now it's time to embark upon a quest to secure his status as Shaman King by participating in a grand tournament that's held only once every 500 years. In the process, you'll need to prevent a maleficent rival Shaman from bringing the unspeakably evil Guardian of Demons back from the dead - or the consequences will be calamitous!
In this Castlevania style side-scrolling quest, you'll venture through various different environments packed with enemies, traps and other deadly hazards. Journey through swamps, volcanoes, forests - and even your college campus as you seek to oppose the forces of doom! Use the spirits of slain adversaries to bolster your abilities, or summon guardian ghosts to attack your enemies. The spirits you acquire can be upgraded as your adventure progresses, making you even more powerful. You'll be assailed by mummies, skeletons and other dark entities - but with the power of the Shaman King, you're up to the challenge! Aren't you?