A sprawling adventure, Metal Gear Solid GBC follows the serpentine path of Solid Snake, a highly trained covert operative who made his name in the FOXHOUND Special Forces unit as an expert at infiltration. This super-secretive agent has been called out of retirement to extricate the Metal Gear nuclear weapon from the clutches of a band of terrorists led by the charismatic but unhinged General Augustine Eguabon. In the course of his mission, Solid Snake picks up two-dozen different items, including mines, mine detectors, the R-5 automatic rifle, the Nikita rocket launcher, plastic explosives, ID cards, armour, ammo and rations. Solid Snake is primarily a loner - it comes with the job - but he can use his Codec radio to call five team members for advice and to save his progress. Long ago, Solid Snake learned to rely more on stealth than gunplay, and Metal Gear Solid GBC will test your ability to sneak around the gorgeous environments avoiding the attention of eagle-eyed guards - and quickly locating a hiding place if you're spotted. Metal Gear Solid's VR Missions allow you to practice your stealthy skills with and without weapons, and the intelligence of your enemies in the Advanced Mode rivals the game's hardest levels.