1000 Cooking Recipes from ELLE à table
Enjoy creating the perfect menu for yourself and guests by selecting courses from over 1,000 recipes. 1000 Cooking Recipes from ELLE à table makes this incredibly simple by recommending complementary courses to those you choose. If a certain main course gets your taste buds tingling, the software can recommend a starter, dessert, cheese and wine to complement it! Just mix and match with a simple tap of the stylus until you’re happy with the combination suggested.
The recipes themselves are aimed squarely at people who adore food. They can be chosen by region, difficulty level, course or even ingredients that you already have in your fridge. 1000 Cooking Recipes from ELLE à table allows you to view up to three recipes simultaneously, meaning the instructions for your full three courses can be easily accessed as you prepare your meal, avoiding any annoying stopping and starting as you cook! There’s even an in-built timer you can set to ensure everything runs perfectly to schedule.
Once you’ve built a menu you’re excited about, you can add all ingredients directly to your Shopping List, where they can be ordered by recipe or by type of ingredient. Slip your Nintendo DS in your bag or pocket and mark off the ingredients as you buy them. Food shopping has never been such a breeze! If you have a special occasion to celebrate, there’s also an in-built calendar to keep track of your plans – save a menu plan to the calendar and see an end to last-minute dashes to the corner shop for that forgotten bunch of chives.
Sometimes the hardest part of a meal is trying to select an accompanying wine or cheese that doesn’t overwhelm the delicious meal you’ve prepared or go down like a damp squib compared to your culinary efforts. 1000 Cooking Recipes from ELLE à table solves both these issues for you with exclusive recommendation tools.
Jancis Robinson, renowned British wine expert, has put together an extensive list of 200 wines to choose from. These can be arranged by price or name, but most importantly, can be matched to both cheese and recipes. You can pair a wine with a recipe you like, but if you happen to fancy a particular wine, you can even arrange your meal around your preferred vintage! There are full descriptions of all wines and you can jot down tasting notes or add the wine directly to your Shopping List from the Wine Menu.
The Cheese Menu features over 200 cheeses from all across Europe, from Milanese Bel Paese to Irish Cashel Blue, all selected for 1000 Cooking Recipes from ELLE à table by John Farrand from the Guild of Fine Food. As with the wine, you can find detailed descriptions on all cheeses and the option to directly select a complementary wine or add a cheese of your choice to the Shopping List.
1000 Cooking Recipes from ELLE à table offers many other functions guaranteed to make it the most useful item in your kitchen – and let's not forget that you can take your Nintendo DS with you anywhere you go!
Presentation and taste are key for any successful menu, but you can double the feelgood factor by including ingredients that also boost your wellbeing. Using the Ingredients & Nutrition function, you can check all the nutritional benefits of food items in the ingredients list and also read a description of each nutrient’s properties.
You can create your own recipes and save them in the “My Book” area of your software. Add wines and cheeses to remind yourself of any great finds and if anyone compliments you on your choices or your meal, send them the details and recipes using Nintendo DS Wireless Communications! (See more in Nintendo DS Features)
Whenever you discover a recipe, wine, cheese or entire meal that you love so much you can’t wait for a repeat performance, you can save it to your Favourites folder. It’s a great short cut when you know exactly what’s on the menu for the evening.
1000 Cooking Recipes from ELLE à table can be manipulated entirely using the Touch Screen and DS stylus. You can set the Touch Screen according to whether you are left- or right-handed and there is handwriting recognition, allowing you to scribble down notes with ease.
Use the in-built Nintendo DS microphone to navigate your recipes while you have your hands full – saying “Continue” or “Go Back” will flip the pages for you.