Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
Ready your waggly finger, don a ruffled shirt and step into the shoes of Miles Edgeworth in Capcom’s newest addition to the Ace Attorney series on the Nintendo DS. Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth is a game that lets you, personally, uncover the truth, the whole truth and nothing but the truth by taking the action from the courtroom and delivering it direct to the crime scene!
As the enigmatic Edgeworth, (prosecutor and Phoenix Wright’s notorious adversary), you’ll independently investigate crimescenes to uncover and identify clues, interview witnesses and expose nuggets of overlooked information. The aim of the game is to put together the puzzle pieces to identify the perpetrator, motive and method in several gripping cases before bringing in the police to hook the crooks!
Obviously the calm, considered Edgeworth never arrives unprepared, so you'll have several tools at your disposal in your quest for the truth. During your investigations, your Organiser fills with the vital facts you collect about relevant witnesses and suspects, as well as handily displaying all the scraps of evidence you compile. The Organiser also allows you to scrutinise objects thoroughly from every angle - you never know when a case will hinge on the smallest of hidden details! In ‘Logic Mode’, which represents Edgeworth’s shrewd analytical mind, you can identify links between seemingly unrelated facts to make deductions: making the right logical leap opens up new lines of investigation, inching you ever closer to justice being served.
Being on the scene means dealing with witnesses, and while interviews can provide valuable information, not everyone tells the truth! During the investigation you'll have to press witnesses for further details to untangle bafflingly inconsistent statements and figure out exactly what happened. Once you've examined the facts and separated out the fibs and fabrications it's time to confront your suspect, exposing any contradictions with hard evidence to put the villain behind bars! However, you can't just stride around making accusations willy-nilly; Edgeworth has a 'life bar' that goes down every time he makes an incorrect accusation and if it empties completely it's case closed!
So take on the role of Miles Edgeworth: weigh the evidence, analyse the facts and catch the culprits in this exciting investigative game exclusive to the Nintendo DS.