Advance Wars: Dark Conflict
The Commanding Officers (COs) of the previous Advance Wars sagas met the same fate as most of the world’s population in the cataclysmic events that directly preceded Advance Wars: Dark Conflict. Now, a new breed of leader has emerged.
Captain of the Independent Legion, he has faith in the goodness of humanity and feels a strong duty to help anyone who is in trouble.
The Independent Legion’s calm Second-in-Command. A formidable tactician, she has difficulty expressing her emotions.
A member of the Independent Legion, she has no memory of her past. Rescued by Ed, now she is always by his side.
Belongs to the New Laurentian Army. An ambitious man with an insatiable lust for power, he always wants to be number one.
A member of the Zephyrian army. A man of few words, he suppresses his emotions and opinions. A consummate professional, he aims to be the perfect soldier.
In a new twist to the Advance Wars franchise, your Commanding Officer (CO) can now be a direct part of the battle. Being a capable strategist in the war room is one thing, but being an admired warrior on the battlefield – that’s the true test of a commander.
When a unit is situated on your HQ or its corresponding Factory, Airport or Port, you can choose to add your CO to the unit. This CO Unit is surrounded by a CO Zone, an area where other units within that zone can take advantage of the CO’s strengths through firepower or defence bonuses. The size of the zone depends on the CO you’re using, but it’s normally a two- or three-square area around the CO Unit.
When the CO Meter is half-full, the CO Zone expands by an additional square. When the meter fills completely, you can use a special CO Power which also affects your troops outside the CO Zone. These CO Powers can give mobility boosts, firepower bonuses, attack range bonuses, replenish unit numbers and more.