Dragon Quest Monsters: Joker
Head for the mysterious Green Bays islands and compete in a tournament with a difference in Dragon Quest Monsters: Joker for Nintendo DS. As a young monster scout, you’ll take part in the Monster Scout Challenge; a renowned contest in which competitors have to collect and train the amazing monsters found across the islands.
To prove yourself the world’s greatest monster scout you will need to recruit over 200 monsters and train them into a powerful army by teaching them more than 160 special skills. Once you have some loyal monsters by your side, you can battle against other teams of monsters and show rival monster scouts what makes you the best. You can even breed new monsters that combine the strengths of other recruits in your squad – making the possibilities for new monsters virtually endless!
As you explore a vast 3D world filled with monsters, treasure and surprises you can control your character using the +Control Pad and use the Touch Screen to determine every aspect of your monster battles. Throughout your journey you will meet amazing characters who may not always be what they appear. Take The Incarnus, for example, a wolf-like monster that travels by your side and speaks fluently with humans. It may be a powerful ally, but will it ultimately prove to be friend or foe? And then there is Dr Snap, the Commissioner of the Monster Scout Organisation whose motives in organising the Monster Scout Challenge remain shrouded in mystery.
Once you’ve assembled your monster squad, you can go online via Nintendo Wi-Fi Connection and battle against other monster scouts around the world, or challenge a friend who has their own copy of the game via Multi-Card Play. Either way, taking on other players will test your battling skills to the limits and confirm whether you really are one of the finest monster scouts on the planet!