Professor Layton and the Curious Village
Put your puzzle-solving prowess to the test and play detective in an adventure where only successfully solving brainteasers will enable you to crack the case! Professor Layton and the Curious Village for Nintendo DS features more than 135 puzzles that are sure to tax even the most ardent fan of cryptic challenges.
As the famous Professor Hershel Layton, you’ve been tasked with solving a mystery that has long plagued the good people of St. Mystere. At the request of the noble Lady Dahlia, you arrive in the village to investigate the details of a mysterious will and quickly discover the locals all share one obsession – puzzles.
From classic conundrums to mathematical riddles, everyone you meet in St. Mystere is itching to set you a brainteaser that you’ll have to solve on the DS Touch Screen. One minute you might be trying to figure out how to transport chicks and wolves together across a river on a raft, the next you could be attempting to arrange matchsticks so that you create an image by moving two matches. A gradually increasing difficulty level means everyone can ease their way into the challenges before the really bewildering puzzles begin.
To help you along, you’ll have the option of spending Hint Coins that you find scattered around the village. Every coin you spend will earn you one of three available hints for each puzzle – but spend your coins carefully, or you’ll have none left when you get really stumped. The rewards for solving a puzzle after receiving a hint are also smaller, so be sure to exhaust all your brain power before seeking help. To assist you as you search for an answer, you can make notes on the Touch Screen and erase them whenever you like.
Once you’ve worked your way through the multitude of puzzles in the game, there are still plenty of new challenges in store. You can continue to put yourself to the test by downloading new riddles via Nintendo Wi-Fi Connection.
With an entertaining background story that is told via stylish animation sequences, you’ll be motivated to rise to your next befuddling challenge by more than just the pure pleasure of resolving riddles. Do you have the brain power to help Professor Layton live up to his lofty reputation and solve the perplexing puzzles that await in St. Mystere?