Join S.T.A.R.S. members Jill Valentine and Chris Redfield in this startling remake of the original Resident Evil adventure. Investigate a huge mansion, uncovering its many secrets, fighting for your life against a multitude of undead enemies! With striking visuals, hours of gameplay and a truly creepy atmosphere, Resident Evil: Deadly Silence will put the frighteners on even hardened survival horror fans.
Classic mode lets you relive the original Resident Evil experience, or choose Rebirth mode for additional DS features like touch screen puzzles and first person views where you have to "slash" the zombies - plus an emphasis on action. Here you'll find more bullets, more zombies, and much more mayhem!