Scribblenauts
Get ready for a gaming experience that’s as big as your imagination with Scribblenauts for Nintendo DS.
Maxwell loves collecting stars, and it’s up to you to help him get from point A to point B and secure these most cherished of possessions by any method possible. And when we say “any method possible”, that’s exactly what we mean!
Scribblenauts revolves around a groundbreaking idea that lets you interact with the game world by writing any word you can think of on the Nintendo DS Touch Screen, then watching as that item comes to life within Maxwell’s world.
Can Maxwell see a star stuck high up in a tree? Just write “ladder” on the Touch Screen then watch as it appears before your eyes and becomes the solution to Maxwell’s problem! Then again, you could write “chainsaw” and let Maxwell cut the tree down to his level. Or maybe you’d rather scribble down “plane” and fly towards the prize! Whatever problem you’re faced with, there’s a solution to be found by using an equal measure of imagination and experimentation.
Combining different kinds of items will create especially off-the-wall solutions, and you’ll think hard about exactly what types of things you could use as puzzles become harder.