Sight Training: Enjoy Exercising and Relaxing Your Eyes
Sight Training: Enjoy Exercising And Relaxing Your Eyes was developed in co-operation with Dr Hisao Ishigaki of the Aichi Institute of Technology, an expert in the field of visual training who has developed sight training programmes used by professional athletes. He identified five different aspects of visual ability.
"You use many kinds of visual abilities in daily life. Identifying several objects in a wide range of vision at once, correctly recognising moving objects and so on make up your ability to see. In other words, you could say your visual ability is the accuracy and agility of your eyes. In this game we call your visual ability 'Focus Ability', and aim to improve it through training."
Using both screens of your Nintendo DS to put your Focus Ability to the test, Sight Training is simple to use and controlled almost entirely by tapping the Touch Screen with the stylus.
The software will present you with an Eye Age*, and stimulate you with a training programme to use the five different aspects of your vision and reduce that Eye Age score to the perfect Eye Age of 20.
The five different aspects of visual ability come into play in your everyday life, even if you are not aware of them. Therefore we provide you with an overview of all five aspects, including situations where they are put to use.
Dynamic Visual Acuity relates to your ability to see moving objects clearly. Higher Dynamic Visual Acuity helps you to better recognize and keep track of moving objects. Sports like volleyball, baseball and boxing all call on you to use your Dynamic Visual Acuity.
This aspect of your vision relates to the ability to move your eye rapidly and pick up a lot of visual information quickly. This aspect of your vision can be trained by moving your eyes quickly or by making large, dynamic movements. This can be an important ability for daily life: when reading, for example.
Momentary Vision is linked to the ability to grasp a large amount of visual information in an instant. Activities like opening a newspaper and taking in a rough impression of the page layouts is an example of Momentary Vision in action.
This aspect of your vision relates to the ability to judge visual information quickly and translate it into accurate hand movements. This aspect of the vision is particularly important when playing sports.
When you get started in Sight Training you will take an Eye Age Check to determine your in-game Eye Age. The Eye Age Check will give you an idea of how much work still needs done to help you on your way to reaching the ultimate Eye Age of 20 and includes a mixture of some of the many exercises that appear in the Sight Training.
Because it keeps track of how you are progressing with your daily eye workouts, Sight Training will give you a recommended set of Daily Training exercises to do that focus on improving your results in specific areas and reducing your overall Eye Age score. You can choose to follow the recommended programme of exercises or set your own custom routine.