For fans of the Nintendo 64 game and newcomers to the series alike comes 1080º: Avalanche - the most exhilarating snowboarding experience this side of the real thing! Bringing its unique tradition of authentic 3-D snowboarding action to Nintendo GameCube, 1080º: Avalanche guarantees that satisfaction will snowball as you master snowboarding physics and an all-new trick system, plus smooth controls that simulate the feeling of gliding across fresh mountain-top powder. Many of your favourite boarders from the original 1080º Snowboarding return in 1080º: Avalanche - including well-balanced Kensuke, the technical master Rob, and the incredibly fast Dion. All of them can execute charge jumps, grab huge air and complete twisted combos - but be careful, as a potentially impressive stunt can easily lead to a board-breaking disaster. Brought to you by the same team that developed the face-splashingly realistic Wave Race: Blue Storm, this snowboarding epic proves just as immersive as its watery counterpart. As you race down the mountainside, surprise avalanches, rock-slides and varying weather conditions will affect your boarding, and maybe open unseen paths. Magnificent stuff. The scenery is simply amazing - forests full of trees that seem to sparkle with the powdery snow coating their branches; wooden huts with glass windows that can be smashed through in your quest for the perfect racing line; and, as you approach the bottom of the mountain, an increasing number of 'civilian' skiers that create a human forest of hazards. No game offers as thoroughly realistic an impression of gliding across the powder as 1080º: Avalanche - it's a wintry wonderland of extreme sports excellence, and it's only for Nintendo GameCube.