Donkey Konga
Any game that comes with a pair of bongos is a winner in our book. But not only does Donkey Konga come bongo-equipped, it's a great game to boot. Bang your drums to a veritable shed-load of corking music tracks in a series of increasingly challenging levels, or against up to three other friends.
Hitting the bongos in time to the music will help you accumulate an even higher score, which in turn gives you more and more coins with which to buy new songs, mini-games, and sound effects that can be used in various fun ways. Multiplayer modes also include various Mario-Party esque mini-games such as 100m tree climbing; this is controlled by the position of your bongo beats and your clapping, which is detected by the in-built microphone.