Taking in the tough turf of New York to the majestic sweep of Madagascar's jungle landscapes, this carnival of creature-based craziness is sure to send you animal crackers! Inspired by the smash hit Dreamworks animated movie, take control of Central Park Zoo-dwellers Alex the lion, Marty the zebra, Gloria the hippo and Melman the giraffe as they strike out from the cosseted world of city-living to go wild. With 11 chapters of incredible adventure, you'll be called upon to exercise your every ounce of bestial brain-power - sneak past enemies under cover of a cardboard box, or else bid sayonara to a squad of sailors through judicious use of a tranquiliser gun. With golf and dance-based mini-games plus duplicitous penguins all lying in wait, you'll enjoy getting back to nature with Madagascar.