The Stadium has been conquered, enter a new arena - Pokémon Colosseum.
In this innovative game, players can upload Pokémon from their Game Boy Advance games Pokémon Ruby and Pokémon Sapphire, and battle against friends on their televisions through Nintendo GameCube. With a collection of arenas to choose from, players can enter their Pokémon in a tournament or battle it out in four-player multi-battles, making each experience unlike the last. Players also can join with a friend to combine strengths in new two-on-two battles and demonstrate their Pokémon prowess as a team. Features include: A follow-up to the highly popular Pokémon Stadium and Pokémon Stadium 2 games for Nintendo 64, Pokémon Colosseum continues the fun and excitement in collecting a whole new batch of Pokémon characters.
Completely compatible with Pokémon Ruby and Pokémon Sapphire, players can battle with more than 200 Pokémon from the two games on their Nintendo GameCube. Players simply insert their Pokémon Ruby or Sapphire game into the Game Boy Advance, connect to a Nintendo GameCube via the Nintendo GameCube Game Boy Advance cable, and Pokémon appear in Pokémon Colosseum! Up to four players, each with a Game Boy Advance system, can connect to Nintendo GameCube and battle their Pokémon against each other.
Pokémon Masters must overpower the competition in various tournaments to become the best Pokémon trainer ever.