Wario World
Enter Wario's wacky world once again as he takes on his first starring role in a 3-D action game - exclusively for Nintendo GameCube.
Deep within Wario's castle lies a treasure room filled with the spoils he has plundered during his many adventures on Game Boy and Game Boy Advance. But ensconced among the treasures is a mysterious black jewel... a jewel with a strange, unearthly power... While Wario rests, the jewel begins to morph his treasure trove into a melee of monsters, transforming the basement of Wario's castle into a bizarre parallel universe. Awakening the next morning to a basement empty of treasures and chock-full of unspeakable horrors, Wario dives into the alternate world to win back his beloved booty.
With Wario under your control, experience a new type of side-scrolling action as Wario's World pushes back the boundaries of the genre. In this game, you can run, jump, punch and grab just about anything - and even swipe and swing slabs of scenery around at high speed and hurl them around to break open new areas, defeat enemies, and ultimately track down Wario's precious stolen treasures.
Wario has also been gifted with some brand new moves for this maniacal adventure - including the power to balance precariously atop mysterious balls and leap from one to the other to reach new, secret places; exploit whirlwinds to float up to sky-high areas; and stomp on trap doors to reach hidden underground realms.