Abandon Ship
Take command of an 'Age of Sail' ship and her crew, exploring a vast, story-filled world that reacts to your decisions. Engage enemy vessels, fortifications and sea monsters in brutal tactical combat, all framed in an art style inspired by classic Naval Oil Paintings.
Discover a huge amount of unique, story-filled islands across diverse biomes and themed areas: Fight ghost ships in the Haunted Seas. Ward off giant arachnids in the Spider Islands. Regions filled with poisonous gas, icebergs, cannibals and much more await.
Combat is tactical and savage. Each battle is hard-fought, always on the edge of defeat. Your only chance of overcoming the odds is to employ every advantage you can bring to bear.
Explore a fantasy world that reacts to your actions. Engage in piracy and become a hunted Captain. Undertake quests that may drastically change the environment – or the entire world. Make decisions that create allies or enemies that return to help or seek vengeance.
Play multiple stories, including the main campaigns tale of overthrowing a Cthulhu-esque Cult, a Freeplay mode about rebuilding the legacy of your forebears, and shorter tales, such as the combat campaign focused on rescuing your sister, or Sword of the Cult, where you play as one of Father’s children, climbing the ranks until you’re granted the ultimate weapon: The Kraken.