Bury me, my Love
Bury me, my Love tells the story of Syrian refugee Nour and her husband Majd, as Nour undertakes a perilous journey to safety in Europe.
Bury me, my Love is a Text Messaging Adventure game about Nour, a Syrian migrant trying to find her way to Europe. Her husband Majd, who remains behind in Syria, communicates with Nour through a messaging app, advising her as best he can so that she reaches her destination safely.
“Bury me, my love” is a Syrian goodbye phrase that roughly means, “Take care, don’t even think about dying before I do.” This phrase takes on a deeper meaning as Majd says it to his wife, Nour, as she undertakes her perilous journey to reach Europe.
A co-production from ARTE, the European cultural network, with The Pixel Hunt and Figs.
As Majd, you can communicate with Nour and follow her journey, just as if you were chatting with her via text message. You will text each other and exchange emojis, pics and selfies, relevant links...
By reading instant messages and choosing response options, players help Nour overcome the hardships she will encounter.
Your choices in Bury me, my Love truly impact on the story, with Nour able to visit 50 different locations and reach 19 potential different endings with widely divergent outcomes.
Bury me, my Love is a “reality-inspired game”, a documented fiction that draws inspiration directly from real-world events. The original idea stems from an article written by Le Monde journalist, Lucie Soullier, telling the story of Dana, a young Syrian woman who fled her country and is now living in Germany.