Byakko-tai Samurai Boys
In under the Tsurugajo castle,sons of the high class's officer will receive telling called "10-regulation" from time of 6 years old.
When it'll be 10 years old, the boys who learned "10-regulation" enter Hanko Nisshinkan School.
The main character Shikame Chisato and her elder brother who went to a Hanko Nisshinkan School as a swordplay instructor surrogate.
And an encounter with the boys(Gisaburo Shinoda, Matahachi Ito) who go to Nisshinkan School, Towako Yamamoto who goes to as a gunnery instructor surrogate likewise, Saitani Kotaro have a shop as Nishikiya in a castle town, the youth Saitani Kotaro who has a store Nishikiya in a castle town, and the mysterious youth Agatsuma Narihira who lives there as a guest staying changes the respective destiny big and goes.