Play the official video game of CATAN! Acquire resources, master new strategies, and build your settlements across a board that comes to life. Challenge your family and friends in your living room, on the move, or play against smart and dynamic AI to become the winning Catanian, then take these skills online with full cross-play compatibility!
You can now play with up to 4 people locally! Using your smart phone, connect to the game to track your cards without your friends seeing what’s in your hand.
Compete in intense multiplayer games as you put your strategies to the test against other Catanians from around the world with online cross-play, at home or on the go! Face the dynamic AI in single player who each have their own goals and unique play style for you to learn. Improve your skills and complete a variety of challenges throughout the seasons to unlock exciting in-game rewards.
Play against your family and friends on 5 previous CATAN Championship board layouts. featured in previous years’ World, European and American competitions.