Control your gravitational pull.
Gravity Heroes is a fast-paced, chaotically beautiful 2D platform shooter. Take control of your character's gravitational pull with the gravity shifter mechanic and fight hordes of robotic enemies on the ground, walls, or ceiling. Fuelled by 80’s and 90’s nostalgia with an electrifying soundtrack and stylistically popping pixel art style, Gravity Heroes offers action-packed fun playing either by yourself or joined by up to three others locally.
Use the 'Gravity Shifter' as you change the direction of your gravitational pull to walk and slide on ceilings or walls!
Take your place as a member of the 'Gravity Heroes' as you investigate the mysterious reason behind a broken peace treaty between humans and robotic-beings called synthetics in Story mode. Play solo or team up with up to three friends as you take on synthetic hordes and colossal bosses.
Experiment with everything from heat-seeking missiles to bouncing projectiles. A diverse method of attack is needed for an equally diverse robotic threat!
Choose up to three of your friends and see how long you can withstand the hordes of corrupted synthetics in Survivor mode!
Gravity Heroes is set to an amazing 90's inspired soundtrack, with music composed by Barry Leitch, the creator Top Gear's main theme song.