ICEY is a 2D side-scrolling action game. As you follow the narrator's omnipresent voice, you will see through ICEY's eyes and learn the truth about her world.
“ICEY is a Meta game in disguise. The narrator will constantly urge you in one direction, but you must ask, ""Why? Why am I following his directions? Why can't I learn the truth about this world and ICEY's purpose here?"" Fight against his tyranny, and uncover what's really going on for yourself!