Lode Runner Legacy
Collect all the gold in the level and escape! But watch out for the multitude of enemies and traps in the labyrinthine levels! The Runner can blast floors, so strategically use this technique to capture gold embedded in blocks, or entrap your enemies within them! Use your wisdom and strategic techniques to complete all the levels!
Have fun in local multiplayer mode with up to two players! Using two Joy-Con, you can play together with your buddy! Co-operation is the key to winning! By working together, you can capture the gold that is impossible to get alone!
You can create your own original levels and characters in Craft Mode! Share your levels and characters via online* with players around the world! Show your specialty levels to the world, or play levels created by other world creators! Show your appreciation to others by “Liking” their well-made levels!
There are more than 100 levels throughout the various game modes! Regain the stolen gold from the Evil Empire in Adventure Mode! Play Puzzle Levels without enemies in Puzzle Mode! Plus, don’t forget the 150 nostalgic levels in Classic Mode! And how about some hidden levels and enemies?