Songbringer
Songbringer is a sci-fi action RPG with swords, secrets, dungeons, bosses and stuff.
You play the role of protagonist and accidental hero, Roq Epimetheos. With a propensity for partying and making music, he cruises the galaxy with his skybot Jib aboard the ship Songbringer, searching for verdant planets absent the presence of galactic police.