Stories from the Outbreak
The year is 2020. A new virus – the New Death – has begun turning people into violent zombies. The government has collapsed, and a brutal paramilitary group has taken control over most of Latvia. The streets are not safe, and the police or army will not protect you.
Stories from the Outbreak is a turn-based roguelike zombie RPG. The combat is heavily strategic, allowing customisation in team composition and character progression, and the game features dozens of trinkets that provide passive bonuses following the best roguelike design practices. Between combats, you must make decisions about traversing the landscape, and written events force you to navigate the moral complexities of surviving in a hostile environment.