Triangulate
Players balance optimal scoring and tactical tile placement - what might seem a good scoring tile now could be bad later if it allows your opponent better scoring potential.
The game ends when the board is full and a winner is usually declared (a draw is possible if both players are evenly matched).
Triangulate features full controller support as well as on-demand colour changes with colour-blind palettes already present (plus some regular garish colour palettes).