Tyrant's Blessing
The Tyrant landed in Tyberia bearing promises of a paradise, without war, without suffering… and without death. All Tyberians had to do in order to enter his paradise was to simply die at the hands of his Dead Army. The war was over before it even began, with thousands perishing in the Tyrant's wake, only to be brought into his fold as undying thralls, bound by magic. The few living warriors left are scattered across the remnants of their homeland, tirelessly looking for a way to turn the tables on the tyrannical Tyrant. Lead a great Uprising, defeat the Dead Army, and drive the monstrous overlord back into the depths of the sea from whence he came.
Tyrant's Blessing is a tactical turn-based game where your ability to plan, adapt, and strategize is more important than min-maxing your units or finding the sharpest sword in the hoard. Select battles every day, make challenging choices, and cleverly use the strengths of these rag-tag insurgents to defeat the undead hordes and maybe - just maybe - bring real life back to Tyberia.
Before you bring the battle to the Tyrant's doorstep, you'll have to make sure you live long enough to reclaim the Island.
Decide whether to fight, rescue the living from the Undying, or gather your strength. Every choice matters throughout every day of the Uprising.
As you fight your way across the face of Tyberia, face off against random encounters that force difficult decisions. Do you intervene and fight highwaymen, putting your warriors at risk? Do you try to save a child, risking valuable time and resources? Only your morals and ideals hold the answer.
Pick your heroic roster carefully. Screeg, the elder wizard advising the Uprising, can only teleport three heroes and a pet at once: Do you send your elite warriors in? Or rookies to train and hold the line? Are they up to the task? Can you handle the consequences?
The Tyrant can’t be defeated without destroying an army's worth of the Undying. However, winning is more than simply whacking the enemy as hard as you can.
Analyze the fray and plan accordingly. Place warriors around the battlefield to gain strategic advantages.
Knock the enemies out of the way and into obstacles, shield weaker heroes with ones that can tank damage, as well as chain powerful elemental attacks using the environment. Brute force works, but fight smarter, not harder.
Each of your heroes has their own personality, properties, and abilities. Who will you choose to put in harm’s way?