Pokémon Tetris Mini
Tetris and Pokémon - two of the greatest gaming sensations ever created. And now these two behemoths of spare time-sapping playability meet on your Pokémon Mini.Pokémon Tetris Mini retains the addictive Tetris gameplay but adds a unique Pokémon twist. As before, you must arrange the different shapes of falling blocks so that they form a solid line across the screen - which causes them to disappear. The more lines you can destroy at once, up to a maximum of four (called a Tetris move), the bigger the score.But (and here's the clever bit) in Pokémon Tetris Mini, pulling off a Tetris move allows you to catch Pokémon. It works like this. As the blocks begin to drop, you'll see a silhouette of a Pokémon at the side of the screen, ready to be rescued. But if you take too long in pulling off that elusive four-line Tetris move, the Pokémon will get tired of hanging around - to be replaced by another in the queue of creatures waiting to be captured. So, in order to catch 'em all, you need to be quick on your Tetris trigger.And, for the first time, you'll be able to feel every bump as those Tetris bricks slam home, thanks to the Pokémon Mini's built-in Rumble feature. For instance, if you clear only one line you'll feel a light buzz - but if you manage a Tetris move and grab that waiting Pokémon, your Pokémon Mini will shake with delight.Plus, you can even use the Pokémon Mini's Shock Sensor to turn the Tetris blocks, instead of using the A or B Buttons! And as well as amazing Tetris action, Pokémon Tetris Mini also includes a full Pokédex for tracking the 250 creatures you've captured.Pokémon Tetris Mini will while away the small hours like nothing you've ever encountered. And, because you can take the Pokémon Mini everywhere you go, you simply won't be able to put this game down.