Dr. Robotnik has tricked Sonic into wearing a pair of magical sneakers that prevent Sonic from running at super-sonic speeds. Sonic knows that the sneakers may keep his feet from moving fast, but luckily they won't slow down his Super Spin Dash! The only thing that can restore Sonic's speed are the Chaos Emeralds hidden in Dr. Robotnik's super labyrinth. Help Sonic find the Chaos Emeralds before time runs out as he spins through four Labyrinth zones, each containing three regular stages and a Boss stage.