While the evil genius Dr. Robotnik is testing the ultimate destructive weapon, one of his assistants makes a mistake, causing his lab to explode and scattering five of the Chaos Emeralds across the planet Mobius. Sonic and Tails spin-dash to collect them. Tricky Knuckles streaks right behind, with sticky-fingered Nack the Weasel joining the hunt too. It's a triple-threat race to see who will get the Emeralds first!