Child of Light
Aurora must grow up quickly in this strange land and free the sun, moon and stars from the Queen of the Night’s grasp if she has any chance of returning home. She’s joined on her quest by Igniculus, an orb-like companion who can illuminate even the murkiest of paths. Using Aurora’s power of flight, soar through beautiful 2D levels, fight vile monsters and solve puzzles, or light the way forward and uncover hidden treasure using Igniculus’s glow.
Take on a host of beasts and mythical creatures in classic-style turn-based combat. As Aurora – and any additional party members you recruit throughout the adventure – use a wide range of abilities to attack your foes while Igniculus flies around supporting your party, collecting supplies and hindering enemies. Earn experience points with each battle to build your strength and unlock over 200 skills to help you on your way. A word to the wise: enemies will only fight if they see you, so have Igniculus temporarily blind them and slip past if you’d rather avoid a confrontation!
Use the Wii U GamePad to write messages in light for other players to find as they explore Lemuria. Team up with a friend for a unique co-operative experience: a second player can take control of Igniculus, assisting by seeking out new routes and gathering helpful items as you traverse the world and battle with Aurora. Whether you share the experience or go forth alone, restore light to Lemuria and help Aurora find her way home!