Stealth Inc 2: A Game of Clones
In Stealth Inc 2, play the role of a clone and escape a sinister and high-tech testing facility. Stealth Inc 2 tests both your brain and your reflexes over 60 varied levels linked together in a sprawling overworld. Dodge traps and enemies, hide in the shadows to avoid being detected and use a range of gadgets as you attempt your grand escape.
Two players can join forces to break out of the facility in a full co-op mode. While one player controls the clone, another uses a variety of tools on the Wii U GamePad to help protect and hide them.
Become the supervisor of your own test chambers with an in-depth level editor that lets you bring your most fiendish ideas to life. Set up traps, choose where to place enemies and experiment with level layouts easily using the Wii U GamePad. Once you're satisfied, share your stage with friends, then challenge yourself by downloading more user-created levels from the community.
Rob Clarke: My name’s Rob Clarke. I’ve been with Curve Studios for two years, and I’m the marketing and PR guy there.
Sam Robinson: I’m Sam Robinson, and I’m the lead level designer on Stealth Inc 2. I also was responsible for the sound effects and music direction.
NoE: Can you give us a general description of Stealth Inc 2 for someone who’s never heard of it before?
RC: I think the first thing we’d probably say is that Stealth Inc 2 has a “2” on the end, which is going to confuse a lot of people: “Oh, it’s a sequel to a game I haven’t played before.” But actually it’s more like a complete reimagining of the first game.
SR: So it’s a stealth puzzle-platform game. You’re a clone “born” in a cloning lab in PTI Resolutions, which is a massive company that tests children’s toys. It sounds really cute and lovely, because the toys they make are for kids, but the way they go about testing the toys is really sick and depraved – they create these expendable clones to test them.
RC: We’re really big fans of stealth games like the Metal Gear Solid series, where you have this awesome moment where you’re hidden in a shadow you spent ten minutes setting up, and you’re walking behind people and being really stealthy, and then suddenly someone turns around and you say, “Ah.” And then you spend the next five minutes trying to find somewhere safe to go, with alarms going off, and you just feel like an idiot. So what we wanted to do was get rid of that part, so the moment you’re discovered, a laser or an enemy will just shoot you and you just explode.
SR: In the last game, it was just a linear progression of test chambers. Level one, level two, level three, all the way to the 80th test. We noticed that it was difficult for players to go through this, because it’s such a mental grind. Every level was a puzzle, and it was exhausting. You become fatigued! It could wear you down and you’d become frustrated, and that obviously wasn’t the intention. That’s not what we want for the player. So we’ve now added this exploratory overworld as breather space. It’s a lot easier to explore in this place, and a lot less demanding of the player.