Jump into the cockpit!
The Lylat System is in danger! Join Fox , Falco, Peppy and Slippy as you fight to protect the galaxy in Star Fox Zero, an epic 3D shooter only on Wii U. Lead the Star Fox team to exotic planets and into thrilling dogfights where you and your comrades will duke it out against the evil Andross’ invading empire!
In Star Fox Zero, you’ll use an immersive control scheme that uses both the Wii U GamePad and the TV screen views to provide unique perspectives on the action.
On the TV, you’ll have a cinematic view of the action going on all around you. On the GamePad touch screen, you’re given a cockpit view and an aiming reticle that allows you to line up your shots with precision using motion controls. As an ace pilot, try to execute advanced flight techniques, such as somersaults and barrel rolls, to take down enemies with ease!
You can even blast through this space adventure with a friend in Co-op Play*! In this multiplayer mode, one player controls the craft on the TV screen using a Wii U Pro Controller or Wii Remote and Nunchuk while another aims and shoots using the Wii U GamePad.
As you fly from one planet to the next, you’ll pilot a variety of different vehicles such as the new drone-like Gyrowing and the classic Landmaster to fight off Andross’ forces on any front! Some vehicles can even transform into another type of craft: the legendary Arwing that Fox and the team fly can now transforms into a bipedal assault vehicle called the Walker.
However you choose to approach each mission, be on the lookout for useful items, collectible medals and even branching paths. Revisit a stage with different tactics and you may discover a teleporter that could lead you to a challenging new boss encounter or an entirely new planet!
Fly into battle and lead the fight against Andross in Star Fox Zero, only on Wii U!