Wii U Basic Pack: Depending on the size of the game, an additional storage device may be required for download.
Our biggest games are always available at your local store in the traditional packaged manner.
The game content is the same as the packaged version, but you can download the title right away on release day!
You can store multiple games on your Wii U console, meaning you can switch between games without having to change Wii U discs.
2) If you don’t already have funds, you can "Add Funds" at this stage or choose to "Pay Remainder by Credit Card".
6) Now, you’re ready to download! Follow the on-screen instructions to download your software. You can check the progress at any time by pressing the HOME Button and then tapping "Download Management".
By logging in to a special website with your Nintendo Network ID, your software will start downloading to your Wii U console automatically, so it’ll be ready and waiting the next time you pick up the Wii U GamePad.