Big Brain Academy for Wii
Does being bright run in the family? Grab some Wii Remotes, a parent and a sibling and find out! Big Brain Academy for Wii gives you a chance to find out who has the biggest brain in the family. The game presents 15 activities with which you can flex your mental muscles. When you’re presented with a problem, use the Wii Remote to give the on-screen solution. Each family member can use their individual Mii characters to record their results and compare scores on the Student Record board. Play head-to-head or work together and try to answer every question correctly!
Big Brain Academy for Wii puts a new twist on party fun, challenging your reflexes and mental make-up! Whether you play competitively against others in the Mind Sprint or work together in completing the Mental Marathon, you'll have a great time trying to be right all the time. That’s a tough task as Big Brain Academy for Wii’s mind-testing activities get more difficult as the game wears on. Bask in the glow of being correct – or take satisfaction in not being wrong. Either way, you and your friends will have a great time putting your wits to the test!
Keeping your mind sharp has never been so easy! Big Brain Academy for Wii presents 15 activities to put your identification, memorisation, analytical, computation and visualisation skills to the test. Once you know an answer, just point the Wii Remote at the solution and push the A Button. Big Brain Academy for Wii’s exercises can help stimulate your brain. A big brain is a good thing to have at any age!
Maybe you’re already familiar with Big Brain Academy for the Nintendo DS handheld system. Both the Wii and DS versions of Big Brain Academy share the same basic principle of challenging you with fun brain exercises. The differences lie in the exercises themselves and the way you control each game.
As a popular Touch! Generations game, Big Brain Academy for Nintendo DS called for you to draw lines or tap the correct answer to each exercise on the DS Touch Screen by using a stylus.
On the Wii console, you won’t be using a stylus, but the innovative Wii Remote. To play Big Brain Academy for Wii - the first Touch! Generations game for this system - all you need to do is use the Wii Remote to point at the correct answer on your TV and then push the A Button to confirm your selection. Because we made the controls that simple, you can focus on the challenges that await at the Academy.