Donkey Kong Jet Race
Getting off the ground and into a high-speed race to the finish line is easy in Donkey Kong Jet Race. With the Wii Remote and Nunchuk controllers in your hands, you’ll be able to feel the excitement in every turn!
Alternately shake the Wii Remote and Nunchuk to increase your speed until you’ve reached Max Speed. (Max Speed will appear on-screen.)
Shake the Nunchuk to lead your racer left and shake the Wii Remote to move your racer right. Each shake guides your racer farther toward that direction.
To jump, simultaneously flick the Wii Remote and Nunchuk upward. If you alternately shake the controllers while airborne, you’ll hover in the air longer.
After you’ve collected enough bananas, pull back on the Control Stick and then release it to gain a massive turbo boost.
If you hit another obstacle or someone knocks you off your barrel rocket, go back to Step 1 and get back on track!
Chaos reigns when the Kongs and Kremlings come together, and to win first place, they’d even run over their friends and family - literally. Each racer has his or her own strengths in boost, speed and agility. Whose style fits you best?
Despite his slow speed, Diddy’s above-average agility helps him get more bananas.
This sassy Kremling is quick with the boost and movement, but she has little speed.
Mixing average speed and boost with superior agility makes Kopter one tough Kremling.