Dood's Big Adventure
Dood’s Big Adventure not only challenges players to conquer 60 varied levels, but also to determine the appearance of everything from the game’s hero to the enemies he must overcome. Designed to work in conjunction with the uDraw GameTablet, Dood’s Big Adventure invites you to get creative on the tablet’s drawing space and design the look of characters and level elements that will come to life as you play.
For starters, you’ll need to customise the game’s hero, Dood, using a variety of drawing tools on offer. Work with the uDraw GameTablet’s stylus to define the look and features of your Dood. Once that’s taken care of, apply some creative energy refining the look of the enemies you’ll face, the obstacles barring your progress and a series of giant Balloonimals that will float in the background of the world you’re about to enter.
When Dood’s Big Adventure shifts from the drawing table to the game world, the fun just keeps on coming and creativity remains key! The game’s 60 levels include four different game modes that all demand special skills. In Pen Panic you’ll use the uDraw GameTablet’s stylus to sketch trampolines in strategic spots, crashing Dood through walls and leaping to the level’s end. Roly Poly levels will have you tilting the uDraw GameTablet from side to side as you use the power of the Wii Remote to roll Dood through environments. The GameTablet’s stylus also comes into play in both the Bubble Trouble and Fan Frenzy game modes. In each case the pressure-sensitive drawing stylus must be used to guide Dood to safety whilst avoiding obstacles and accommodating the unique challenges posed by his altered physical form.
Shape a world with your imagination then tackle platform-based challenges in Dood’s Big Adventure – a game that really lets you make your mark!