Harry Potter and the Half-Blood Prince
Head back to Hogwarts and help Harry survive his fraught sixth year in Harry Potter and the Half-Blood Prince for Wii. The magic and mystery of the famous series comes to life in your living room as you immerse yourself in another chapter of the be-spectacled wizard’s thrilling story.
You’ll have to master the art of potion mixing, lead your Quidditch team to victory and cast powerful spells using the unique capabilities of Wii every step of the way. Whether you’re tilting the Wii Remote and Nunchuk to guide your broomstick through the air, or waving your Wii Remote like a wand to make the magic happen, you’ll soon have first hand experience of how it feels to be Harry.
And while there’s plenty of fun to be had in and around the corridors of Hogwarts – like watching Ron’s romantic entanglements unfold - your ultimate goal of piecing together Voldemort’s past and discovering Malfoy’s many secrets ensures that you never lose sight of Harry’s higher calling.
With brand new areas like The Burrow and Horcrux cave to explore, and the option of taking on daring night missions around Hogwarts as your fellow alumni sleep, you might need a little assistance from time to time. Thankfully, headless Nick is on hand to help you complete challenges by offering clues and tips.