Klonoa
All was well in the land of Phantomile, an idyllic realm created using the power of dreams and protected by the four benign Gods of Moon, Water, Wind and Trees. Now that tranquility is about to be shattered as dark forces rise and aim to turn the dream-like land into a nightmare. It's up to the brave young dream warrior, Klonoa, to save the day and restore hamony to Phantomile – but he's going to need your help!
You'll take control of Klonoa as he battles a wild and varied array of enemies and solves head-scratching puzzles over 14 levels of platforming action. It'll take sharp reactions and swift thinking to progress as you use the Wii Remote and Nunchuk to jump, float and bounce off foes. Klonoa's enemies may be determined to foil his plans, but luckily our hero has a few tricks up his sleeve. Thanks to his closest ally, the fun-loving spirit Hewpoe, Klonoa can harness the power of the wind, enabling you to grab enemies using the powerful Wind Bullet before waving the Wii Remote to throw them. You can also use the Nunchuk to whip up a whirlwind and leave your enemies in a spin. The action is non-stop as you face increasingly difficult challenges that give you the chance to sharpen your battle skills for the final showdown with Ghadius, the King of Darkness.
The world of Phantomile is rendered in lavish and superbly-detailed 3D graphics with strange and wonderful locations for you to roam, ranging from the peacefully spinning windmills in Klonoa's home of Breezegale to the mysterious floating Temple of the Sun. You'll also be encountering trusty allies who can aid you in your quest, such as the kindly and wise Grandpa and the beautiful Lephise, whose sweet song can save Phantomile from the dark forces that threaten it.
So get ready to make a stand against the forces of darkness and join Klonoa for the adventure of your dreams!