Lara Croft Tomb Raider: Anniversary
Step into the shoes of all-action heroine Lara Croft and embark on the adventure of a lifetime. Lara Croft Tomb Raider: Anniversary on Wii invites you to return to famous locations from the original Tomb Raider game and discover them in a fresh light.
Tapping into the power of Wii to create an exciting new Tomb Raider experience, Tomb Raider: Anniversary pits you as Lara Croft as you try to uncover the truth about an ancient artefact called the Scion. You’ll have to guide Lara through perilous environments around the world to track it down; battling your way through stunning levels set in Peru, Egypt, Greece and beyond.
As you might expect, your path is littered with a healthy supply of terrifying enemies, deadly traps and tricky puzzles. To survive you’ll have to tap into all of Lara’s considerable talents - gunning down the bad guys and staring danger in the face as you run, jump and swing towards your ultimate goal. The choice of taking multiple routes through Lara’s world means you will want to return to the adventure again and again.
With the Wii Remote and Nunchuk in your hands you can really become a part of the action. Shine a torch as if it were in your hand, shimmy along precarious edges with a flick of the Wii Remote or simulate real actions by digging out the tools in your archaeologist’s kit and solving Wii-exclusive puzzles. Everything from the movement of your camera to aiming your weapons turns into an immersive new experience thanks to Wii. Get ready to take control of Lara Croft like never before and experience the ultimate Tomb Raider adventure.