Pro Evolution Soccer 2008
Revolutionise the way you play football with Pro Evolution Soccer 2008 on Wii. The famous series comes to Wii complete with a ground-breaking new control system that utilises the Wii Remote and Nunchuk to help you create the kind of free-flowing footy you could only dream of before.
Select your favourite side from among the world’s most famous club and international teams, then take to the pitch and show your opponent how the beautiful game got its name. Pro Evolution Soccer 2008 rewrites the rulebook on how football games are played by giving you the freedom to dictate the action on the pitch with unprecedented precision.
The basic movements of the player on the ball can be controlled by the Nunchuk Control Stick or by pointing the Wii Remote where you want to run and holding the A Button. The Wii Remote also gives you the power to make inch-perfect passes and engineer defence-splitting runs. Passing is a case of pointing at the player or area of the pitch you want to send the ball to with the Wii Remote and pressing the B Button. The option of passing to open areas as well as specific players gives every game a unique flow and removes all predictability from proceedings.
To take even more control of the action off the ball, you can press the A Button while pointing at any of your players and drag an on-screen arrow to set them off on a run. To shoot, just swing the Nunchuk when you find yourself with enough time and space to score. The height and power of the shot will be dictated by your distance from the goal and the skill of the player striking the ball.
To help you get a handle on playing Pro Evo the Wii way, a series of in-depth tutorials will help you master the new control system and ensure you’re prepared to face the opposition when you take the pitch.
Once you’ve got the hang of commanding your players, the possibilities are endless. Pull opposition defenders out of position by sending one of your men on a decoy run then whip the ball out wide to an overlapping team-mate, or grab yourself some vital space at a set-piece by making your striker peel away from his marker at the last second. If you’ve got football on the brain, Pro Evolution Soccer 2008 will let your imagination run riot.
As well as testing your soccer skills against other Pro Evo enthusiasts online via Nintendo Wi-Fi Connection - playing against either friends on your Wii Friends list or random opponents - the game lets you take on the best in the business in Champions Road mode; where every game you play earns you experience points that can be used to boost your team’s overall abilities. Once you’ve assembled a dream team you can store it on your Wii Remote and switch it with teams saved on a linked Wii Remote. There’s also the option of sharing team data with friends via WiiConnect24. Back on the pitch, you can add up to sixteen Miis to your squad and see yourself mixing with the planet’s biggest soccer stars as you compete in single matches, leagues and cup competitions. Give yourself the freedom to play football the way it should be played with Pro Evolution Soccer 2008 on Wii.