Resident Evil: The Darkside Chronicles
Immerse yourself in the darkness of the Resident Evil universe like never before as the latest instalment in the chilling franchise unleashes untold evil on Wii.
The story begins in 2002, with US Government Agents Leon S. Kennedy and Jack Krauser sent to South America to investigate the mysterious disappearance of young girls as well as rumours of a new viral outbreak. From here, events unfold that will recall a dark journey into the past where the betrayals and horrors of Resident Evil 2 and Code: Veronica come full circle. Could what has gone before hold the key to halting a deadly biological terror that has resurfaced to threaten humankind?
Expect to find yourself drawn in by a gripping storyline as Resident Evil favourites like Steve Burnside and Claire and Chris Redfield encounter a world where the lines between good and evil are blurred and everyone runs the risk of being consumed by the dark side.
To make the terror more tangible than ever, The Darkside Chronicles employs innovative gameplay additions designed to make you feel like you’ve been dropped directly into the spine-chilling world it depicts. As well as boasting breathtaking visuals and an eerie soundtrack, the game accurately mimics the first person point of view by using an in-game camera that shakes and tilts to mirror the motions of your character. So, if Jack is running at full speed to avoid an imminent zombie onslaught, expect the in-game camera to bounce and shake accordingly. As well as taking you closer to the action, the effect calls on you to exhibit an extra level of skill as you continue in your attempts to take aim at enemies and let rip with your weapons of choice.
Other additions include a new sub-screen which allows for weapon configuration and use of recovery items at any time, as well as a new dynamic difficulty system that modifies the game’s difficulty level based on the skills of the player – making it easy for first time players to jump into the action whilst ensuring hardened Resident Evil fans meet a challenge that matches their prowess. You’ll also be able to see how you compare to other Darkside Chronicles players around the world by posting your best scores on an online leaderboard via Nintendo Wi-Fi Connection.
Step into the gloomy past of the Resident Evil series once more as you fight for the future of humankind in Resident Evil: The Darkside Chronicles, only on Wii.
Note to parents: Resident Evil 4: The Darkside Chronicles has been rated 15 by the BBFC, meaning it can only be supplied to people aged 15 and over. If you are concerned about your child’s access to content intended for adults only, please refer to our section on Parental Controls by clicking here, to ensure your child will not be exposed to content unsuitable for its age.
Watch our interview with Masachika Kawata and Kentaro Noguchi, producers of the game. This interview was conducted during the Japan Expo (Paris, 2009).
During the Japan Expo in Paris, the game’s producers, Masachika Kawata and Kentaro Noguchi, answered more of our questions. Read on for all the details!
There has been a noticeable increase in the number of horror games coming to Wii recently, with more on the way in the near future. Why do you think this increase is taking place? Is it simply a natural process because of the number of people who now own a Wii?