Sengoku BASARA: Samurai Heroes
Awaken your warrior spirit on Wii with the action-packed Sengoku BASARA: Samurai Heroes!
Capcom’s larger-than-life addition to the BASARA series features ferocious fighting fun and challenges you to master controlling more than 15 unique samurai warriors on your way to unifying Japan. With powerful weapons to get to grips with and spectacular Basara moves to master, you’ll have to become an all-round expert on the battlefield to overcome the swathes of enemies that engulf you.
Your ultimate aim in Sengoku BASARA: Samurai Heroes is to reach the decisive battle of Sekigahara, but you’ll find there’s plenty of work to be done along the way. Each of the 15 plus selectable Samurai warriors in the game boasts a unique fighting style, not to mention their own preferred weapons - which could include swords, spears, bows and good old fashioned fists. On top of the weapons your chosen warrior wields, you should also learn how to make use of your their “boost mode” – a special attack system that, when used well, can take out a sizeable portion of the hundreds of enemies you could find yourself facing at any given moment.
With the victories you earn on the battlefield, you’ll also earn new territories that can be used to glean resources. Each region’s natural resources can be put to use in upgrading weapons – ensuring you’re as well prepared as possible for the next battle. And in 16th Century Japan, you can be sure the next battle is never far away.
Tapping further into the historical climate of the time, Sengoku History Unfolded Mode offers a deep storyline in which players’ decisions will impact their ultimate destiny. The choices you make will mean enemies become friends and friends become enemies, adding an extra layer of strategy to proceedings as you fight to control entire battlefields and, ultimately, the nation.
Enter the fast and furious world of feudal Japan as you reshape history and fight to control your destiny in Sengoku BASARA: Samurai Heroes.