Spider-Man 3
It’s time to see the superhero inside of you come out! Cast webs with the Wii Remote and stop the most diabolical villains in the world in Spider-Man 3.
The game, which is based on the feature film, gives players an opportunity to play through plot points of the film as well as through original storylines. Activision’s sprawling re-creation of New York City provides a perfect setting for this free-roaming adventure where players can choose the path of their own adventure.
The biggest enhancement Spider-Man 3 introduces to the franchise is using the Wii Remote to sling Spider-Man’s webs. Players will hold the B Button and then flick the Wii Remote to throw a web line. Releasing the button disengages the web. Once players advance with their skills, they can string together web lines by alternating motions with the Wii Remote and the Nunchuk controller, making Spider-Man glide through the city.
Spider-Man 3 introduces the legendary Black Suit, a suit that gives Spider-Man incredible power but also wears away at the good inside of him. At any time, players can put the Black Suit on Spider-Man; taking the suit off, however, becomes more of a challenge the more powerful the suit’s dark power becomes.