Spore Hero
Crash-landing on a mysterious planet, you find that you’re far from home and far from alone. A malevolent force has followed in your wake and is spreading across the planet, corrupting everything it touches. Spore Hero brings the next evolutionary step in action and adventure exclusively to Wii as you custom design your own hero and take full control of it to combat the forces of evil. The fate of the planet hangs in the balance and only the fittest will survive!
All the unparalleled creative freedom which the Spore series is famed for is in evidence as the intuitive Spore Creature Creator lets you tailor your hero as per your individual specifications. Select the number of heads and legs then add wings, horns or spikes – the only limit is your imagination! The unique graphical system, Spasm, also known as procedural animation, brings each unique creature vividly to life, no matter how weird and wonderful they may be. Then direct your hero as you take part in wild adventures: completing quests, winning fights and unlocking combos as you go!
Evolution is the key to success, and you’ll need to be creative in customising and enhancing your hero in order to take on ever mightier foes as the game progresses. Track down over 250 body parts and special moves scattered across the planet and you’ll shift your combat skills up a gear. Stop enemies in their tracks by spitting poison, charge them with your fearsome horn, protect yourself with armoured spikes or take to the air with a set of wings.
In addition to the dynamic claw-to-claw combat, the gameplay in Spore Hero is packed full of exciting elements including puzzles to solve, buried parts to uncover and malignant red meteorites to dispose of. As if that weren’t enough, multiplayer mode lets you and a friend go head-to-head in a battle to see who has evolved their creature to the higher state.
A vast, vibrant 3D world populated by all manner of extraordinary lifeforms unique to the Spore universe is waiting for you to explore, exclusively on Wii!