Bring Super Mario history home and rediscover four classic platform games on one Wii Game Disc with Super Mario All-Stars – 25th Anniversary Edition! With four seminal games from the NES era polished with SNES-style graphics and sound, classic gameplay that requires just a Wii Remote (or another controller of choice) and the freedom to save your progress and revisit already cleared worlds whenever you like, now is the perfect time for Wii players to discover Mario’s roots!
Completing this collector’s edition are a Super Mario History booklet featuring original art from the ‘80s as well as insightful interviews with Mario’s makers and a Super Mario History Soundtrack CD chronicling the years 1985-2010, with theme tunes and sound effects from the original Super Mario Bros. all the way up to Super Mario Galaxy 2.
Dig deeper into the site for more details on everything that’s included in this ultimate Mario collection!
From the first bars of the iconic theme tune to the final showdown with Bowser, the original Super Mario Bros. contains magical moments that players of all ages have been enjoying for more than two decades.
At the heart of the game’s popularity lies a blend of instant accessibility and innovative ideas that have helped to shape the gaming landscape in the years since. Oh, and it also stars a plucky little plumber by the name of Mario!
Take charge of Mario (or his brother Luigi in two-player mode) as you run, jump and swim through the Mushroom Kingdom in a bid to rescue the kidnapped Princess Peach. Along the way you’ll bounce on the bad guys and grab handy Power-Ups like the Fire Flower or invincibility-endowing Super Star – all the while rediscovering the joy of leading Mario from left to right as you unearth the game’s subtle secrets and bid to reach the goal before your 1-Up supply bottoms out.
With more than 40 million copies sold, Super Mario Bros. marks the onset of an era that has spawned games, movies and television shows. Underpinning it all though, is a gem of a game that has stood the test of time and still holds plenty of challenge whether you’ve been there and done it or are just discovering Mario’s legacy for the first time.
The original sequel to Super Mario Bros. was never released for the NES in Europe, although it was eventually released as part of Super Mario All-Stars for the SNES and on Virtual Console.
With challenging new level designs, trickier enemies and more secrets to discover, Super Mario Bros.: The Lost Levels ups the ante for players who reckon they’ve mastered all things Mario.
Minor adjustments to the gameplay formula of the original mean players can choose whether to play as Mario or Luigi, opting for Mario’s easier controls or taking advantage of the leaner brother’s ability to jump higher.
With the Mushroom Kingdom under even tighter control by Bowser’s forces, new challenges abound as you run into familiar enemies in unfamiliar settings. Don’t be surprised if you see Koopas underwater and Bloopers floating in midair – and expect to see more of Bowser than before! Add in gusts of wind that can knock Mario or Luigi clean off a platform and the introduction of the dreaded Poison Mushroom, and you have a world where those old-school Super Mario Bros. skills will be tested to an entirely different level!
Mario returns in Super Mario Bros. 2, and this time he’s brought a few friends along for the ride!