Super Smash Bros. Brawl
The superlative, smash hit beat 'em up Super Smash Bros. comes to Wii in the shape of Super Smash Bros. Brawl!
Featuring all your favourite Nintendo characters; from Mario and Link to Donkey Kong and Pikachu, Super Smash Bros. Brawl invites you to be part of an epic royal rumble that is always guaranteed to end in chaos!
Added to the roster of famous faces this time around are Meta Knight, the sword-wielding nemesis of Kirby; Pit the angelic archer from Kid Icarus; Zero Suit Samus, the Metroid heroine minus her versatile armour; and Wario; who boasts a noxious attack of truly gastronomic proportions! Also sneaking into the line-up are small screen legends Snake from the Metal Gear series and a certain blue hedgehog with an old score to settle!
Taking the latest game in the series to a whole new level, Super Smash Bros. Brawl will feature an online mode that lets you duke it out with other players around the globe via Nintendo Wi-Fi Connection. Playing against friends on your roster will allow you to send them pre-created messages during brawls and give you access to a number of other customisation options, while selecting to play against a random opponent will let you prove you’re in a world of your own when it comes to brawling Super Smash Bros. style!
And if that’s not enough for you, why not really make your own mark by designing your dream fighting arena with the Stage Builder and then duking it out with opponents on your home turf!
In keeping with the enormous line-up of characters on offer, the game also boasts an extensive range of control options that ensure you can play in whatever way suits you best. You can use the Wii Remote on it’s side like a classic NES Controller, or hook it up to the Nunchuk to change the way you play. There’s also the option of fighting it out via Wii’s Classic Controller or your trusty GameCube Controller. However you choose to fight, rest assured that Super Smash Bros. Brawl is the biggest, baddest, brawniest Smash Bros. yet!