Live the magic of the Ryder Cup, swing like a true professional and enjoy online competition against players worldwide in a brand new Tiger Woods PGA TOUR game for Wii.
Tiger Woods PGA TOUR 11 brings the most realistic golf simulation yet into your home as you use your Wii MotionPlus-equipped Wii Remote to experience the thrill of taking part in golf’s greatest tournaments first hand. For the first time ever you’ll live the dream of leading your team to glory in the Ryder Cup – representing Europe or the USA as you and up to three other players do battle at the official venue of the 2010 tournament, The Celtic Manor Resort. With the freedom to take control of player rosters and compete in a variety of game modes, you’ll be transported right to the heart of the Ryder Cup drama.
Also new for Tiger Woods PGA TOUR 11 is the True View perspective – a first-person vantage point that lets you look down on your golf ball just as you would out on the course. The additional angle comes into its own if you opt to use new swing types such as Advanced Plus or Tour Pro – two new settings that work in conjunction with Wii MotionPlus to detect your subtlest of movements and affect how you strike the ball accordingly. True View ensures you can see exactly where your club head is connecting with the ball, allowing for endless fine-tuning as you strive to develop the perfect swing.
Of course, if you’re a relative novice when it comes to real or virtual golf, Tiger Woods PGA TOUR 11 won’t leave you behind at the clubhouse. Forgiving swing settings and the freedom to play with or without Wii MotionPlus make it easy for everyone to strike the ball right away, while the addition of a brand new miniature golf mode means up to four players can enjoy the lighter side of competitive play whenever they like.
On top of all the new additions, Tiger Woods PGA TOUR 11 is still crammed full of familiar game modes designed to let you enjoy golf in all its glory. Head out for a few quick holes, hone your skills in practice play or gun for ultimate glory by creating a pro player and embarking on a career. Once again you’ll also be able to get competitive online via Nintendo Wi-Fi Connection, enjoying the most extensive online options in the series so far. With multiplayer team play online, a range of tournaments to enter and a full version of Disc Golf for four players to enjoy simultaneously, you’ll never grow short of competitive challenges from other golf fans around the globe.
Get back in the game and show the world you’ve still got what it takes to be king of the course in Tiger Woods PGA TOUR 11 for Wii.