At the E3Expo today, Nintendo gave the world the first look at a portable system that lets people view games in 3D, without the need for special glasses. Nintendo also announced a substantial list of upcoming games for Nintendo 3DS, the Wii console and the Nintendo DS family of systems – a lineup that reads like a who’s who of some of the greatest franchises in video game history with a completely new look and feel.
“The additional dimension of depth in 3D makes it easier for players to judge distances while giving developers a new tool to create games and experiences that play with both height and depth,” said Nintendo video game designer Shigeru Miyamoto, who pioneered the fully rendered 3D video game world with Super Mario 64.
Nintendo also announced a substantial slate of games on the way for its Wii console and Nintendo DS family of systems, with a list of characters and franchises that appeal to all types of gamers.
”If the video game industry had an All-Star team, Nintendo’s games would fill the starting lineup,” said Cammie Dunaway, Nintendo of America’s executive vice president of Sales & Marketing. “The combination of advanced interface and engaging game play broadens our appeal to all audiences. This is evidenced perfectly at the E3Expo this year by the incredible new experience and controls that Wii MotionPlus brings to The Legend of Zelda: Skyward Sword .”
Remember that Wii and Nintendo DSi feature parental controls that let adults manage the content their children can access. For more information about these and other features, visit our Parents section.
Note: Release dates mentioned above relate to North America and may not apply for South Africa.