Donkey Kong Country Returns
Donkey Kong Country Returns offers the popular side-scrolling experience the series is known for, together with new levels, spectacular graphics and added depth to gameplay, courtesy of fully 3D environments – all of which are sure to delight both fans and series newcomers alike.
Jump, race and roll your way across Donkey Kong Island on a quest to rescue DK’s beloved banana hoard from the trouble-causing Tiki Tak Tribe. Stomp on enemies, grab banana bunches and ride rockets, rhinos and much more in classic 2D platforming gameplay, stuffed full of spectacular scenes and tricky traps. Use both characters’ special skills to overcome all kinds of obstacles and explore each stage to the full – hop Diddy onto DK’s shoulders and use his Barrel Jet to hover them both over large gaps, or roll to your heart’s content and trample everything in your path.
Take on the whole game together as the terrific twosome, DK and Diddy, by teaming up with a friend in the same room. Pelt opponents with Diddy’s Peanut Popgun and hover using his Barrel Jet, or slam bad guys into submission with Donkey Kong’s Ground Pound. The big guy can even do a Barrel Roll!
Keep ‘em peeled for collectibles as you tear through the jungle, across beaches and beyond. Grab the letters that spell out K-O-N-G and nab puzzle pieces hidden in each stage to unlock extra content, like super-tough Trophy levels. Unlock and conquer every one of these special stages and a brand new surprise awaits!
Donkey Kong Country Returns 3D is available now for Nintendo 3DS family systems. With all the action and spectacle of the original Wii adventure, it also features overhauled 3D visuals and all-new content!