Robin Williams is known for being amongst the biggest fans of The Legend of Zelda series of games. The award-winning Hollywood actor revealed that he and his family have been completely immersed in the videogame series The Legend of Zelda since first playing over 20 years ago. His love for the games inspired him to name his daughter Zelda after the princess featured within the series.
His love of the series would carry over to the rest of his family too, especially his daughter, Zelda Williams, who Robin famously named after the character of Princess Zelda from the series. “It seemed only natural. When my wife was pregnant, my son Zachary mentioned that Zelda would be the perfect name for his new little sister”. Robin and his wife thought, "Zelda… What a great name ... it's magical, like she is!" On July 31st 1989, Zelda Rae Williams was born.
Robin and Zelda find it amusing that her unusual name often causes confusion amongst people - "A lot of people think she's named after F. Scott Fitzgerald's wife, but no, it's Zelda from The Legend of Zelda!” says Robin. Zelda herself comments, “A lot of people tell me that it is the coolest name ever, I love the fact that I am named after a princess.”
As one of the landmark titles in video game history, The Legend of Zelda: Ocarina of Time has been completely remastered for the Nintendo 3DS system and incorporates 3D graphics without the need for special glasses, as well as a brand new control scheme which utilises the functionalities of the Nintendo 3DS system. Fans of the original game and newcomers alike will be captivated by the bold new visuals as they take control of one of videogames’ all-time greatest heroes!